סוגי דשא – דשא טבעי לעומת סינטטי ומה מומלץ

בחירת סוג דשא לגינה

כאשר רוצים להוסיף לגינה הביתית דשא, נפתחות שתי אפשרויות מרכזיות:

  • דשא סינטטי – לדשא סינטטי יתרונות רבים. שכן, דשא סינטטי מצריך התקנה חד פעמית ותו לא. לכן, הינו דשא מומלץ למקרים בהם אין אפשרות לתחזק את הדשא בצורה טובה וקבועה.
  • דשא טבעי – אמנם, דשא טבעי דורש יותר טיפול ותחזוקה יחסית לדשא סינטטי, אך לא ניתן להתחרות במגע, בריח ובנראות של גינה עם דשא ירוק וטבעי. ישנם סוגי דשא טבעי שונים, ובמאמר הבא ניתן יהיה לקרוא על כמה מהזנים היותר נפוצים ומומלצים.

סוגי דשא חי

להלן רשימה של סוגי דשאים טבעיים שניתן לבחור לגדל בגינה הביתית:

  • פספלום נדני – דשא מזן זה הינו דשא חצי צל, דהיינו מתאים לתנאים של חצי שמש וחצי צל. דשא מזן זה הוא בעל מרקם עדין וצבעו ירוק כהה. זן זה עמיד מאוד למליחות, ולכן אידיאלי לגינות ציבוריות או בתים שבקרבת הים. עמידותו מפני דריכות טובה למדי, וכן הוא דורש רמת אחזקה בינונית.
  • בופלו ננסי – דשא מזן זה הינו בעל מרקם פראי וצבעו ירוק בהיר. סוג זה מתאים גם לאזורים מוצלים, ונוח מאוד לתחזוקה.
  • אלטורו – זן זה של דשא הינו המומלץ ביותר מכיוון ואין לו מחלות והינו דשא לשמש מלאה, דהיינו מיועד לאזורים בהם יש שמש מרבית שעות היום. כמו כן, דשא מזן אלטורו הינו בעל מרקם רך ונעים. צבעו ירוק כהה והוא מרהיב ביופיו. זן אלטורו בעל קצב צימוח די מהיר, וכן הוא גדל בצפיפות רבה, לכן עמידותו מפני דריכות די גבוהה. בנוסף, זן זה נוח לתחזוקה ומשתקם בקלות. אידיאלי לגינון בבתים פרטיים.
  • דרבן גרס – דשא מזן הדרבן, בעל מרקם עדין וצבעו ירוק כהה. דשא בעל נראות מרשימה, כאשר עליו רחבים יחסית לזנים אחרים. זן הדרבן בעל צימוח בינוני, וכן הוא נוח מאוד לתחזוקה. הדרבן מאוד מומלץ מכיוון ואידיאלי גם למקומות מוצלים וגם לגינון פרטי.

משתלת הדר ונוי – סוגי דשא מומלצים

אנו במשתלת הדר נוי, מתמחים בענף המשתלות מזה 35 שנה. אנו מייצרים ומגדלים דשאים עצים וצמחי נוי על שטחים נרחבים, המשתרעים על כ- 1200 דונם שטחי גידול, (סוגי דשא לגינה, ומשתלת מכירה).

אנו גאים להיות בין המשתלות הגדולות בארץ, ושמחים לספק ללקוחותינו הרבים מגוון רחב של מוצרים המשווקים במחירים אטרקטיביים מהיצרן לצרכן.

באתר שלנו ניתן לקבל מידע חיוני על שרות ביצוע של קבלני גינון מעולים, אשר נבדקו ואושרו ע”י האתר כקבלנים מובחרים. בנוסף, ניתן לקבל מצוות המומחים שלנו יעוץ בתכנון גינה בשיטת “עשה זאת בעצמך” ובליווי הצוות שלנו. כמו כן, ניתן להנות משירותי הובלה לכל לקוח באזור גוש דן כולל הובלה במנוף.
לכל שאלה או התייעצות, מוזמנים ליצור אתנו קשר:
עומר – 0528114996
אהרון – 054-4235040
מלי – 052-8114997

דגם טרויה
החל מ-54
דגם נפוליאון
החל מ-60
שתפו לעולם
Open chat
צריכים עזרה?
שלום! איך אני יכול לעזור?